Dobry kalendarz reklamowy – jak go stworzyć?

Podobnie jak w przypadku pozostałych drobnych akcesoriów reklamowych, zamówienie kalendarzy z nazwą firmy nie zawsze okazuje się dobrym pomysłem. Niekiedy problem leży w samej specyfice grupy docelowej, częściej jednak okazuje się nim niezbyt przemyślany projekt kalendarza. Jak powinien wyglądać kalendarz reklamowy, by ukazywać firmę od jak najlepszej strony?

Kalendarze książkowe czy ścienne – co jest lepsze?

Reklama za pomocą kalendarzy ściennych to niewątpliwie skuteczny sposób, by dać się zauważyć w przestrzeni publicznej. Korzysta z niego ogromna liczba przedsiębiorstw – od firm farmaceutycznych, poprzez producentów karmy dla psów, aż po sklepy ekologiczne. Kalendarze książkowe natomiast są formą chętnie wybieraną przez wydawnictwa i inne podmioty, związane z szeroko pojętym sektorem edukacyjnym.

Nie istnieje jednak powód, dla którego te rozwiązania nie miałyby się sprawdzić także w innych sytuacjach. Kalendarze firmowe w formie dużego plakatu ściennego mają szansę dotrzeć do klienta wszędzie tam, gdzie ludzie zmuszeni są spędzić pewną ilość czasu bez konkretnych czynności do wykonania. Idealną lokalizacją dla nich będzie zatem urząd, poczekalnia lekarska, a nawet zakład fryzjerski. Zamawiając partię kalendarzy książkowych, mamy natomiast szansę na dużo bardziej dynamiczny przekaz, który zainteresuje osoby skoncentrowane na optymalizacji własnego czasu.

Kalendarze reklamowe – przydatność dla użytkownika

Z pozoru najistotniejszym elementem kalendarza reklamowego powinno być miejsce, w którym pojawią się informacje dotyczące danej firmy. Mogą one przybrać postać małego logo obrazkowego czy typograficznego, a któraś ze stron terminarza powinna dodatkowo zawierać mail czy adres strony internetowej. Warto jednak pamiętać, że osoby, do których trafią tego typu kalendarze firmowe, nie będą ich traktować przede wszystkim jak gadżetu reklamowego. Dla użytkownika to funkcjonalność kalendarza przesądza o jego użytkowaniu, dlatego też kalendarze reklamowe powinny zostać wyposażone w maksymalną liczbę cech podnoszących ich walory.

W tym względzie ważne są przede wszystkim duże, czytelne rubryki, mini-kalendarz na podsumowanie każdego miesiąca czy lista najpotrzebniejszych telefonów. Dużą popularnością cieszą się także kalendarze książkowe ilustrowane pięknymi zdjęciami tematycznymi. Kolejną poszukiwaną zaletą kalendarzy jest również obecność inspirujących cytatów, odnoszących się do wyzwań każdego dnia. Jeżeli projekt kalendarza reklamowego powstanie we współpracy z kompetentnym grafikiem, odzew wśród jego odbiorców ma szansę zwiększyć zainteresowanie marką.

Dodaj komentarz