Remarketing

Czym cechuje się kampania remarketingowa? Co mają na celu listy remarketingowe? Czym się odznaczają?

Kampania remarketingowa

Działania remarketingowe polegają na dotarciu do odbiorców, którzy odwiedzili już daną stronę internetową, ale opuścili ją bez pożądanych działań. Podczas przeglądania stron internetowych często trafiamy na reklamy produktów, które już wcześniej oglądaliśmy w sieci, ale ich nie zakupiliśmy. Okazuje się, że takie reklamy nie są przypadkowe. ale mają przyciągać wzrok użytkownika.Kampania remarketingowa to pewne działania odnoszące się do ponownego zainteresowania użytkownika daną stroną internetową. Są one przeznaczone dla każdego odbiorcy, z którym firmy chcą nawiązać bliższy kontakt.

Ciasteczka

Remarketing działa w oparciu o tzw. ciasteczka – pliki cookie zbierają informacje o użytkownikach odwiedzających daną witrynę. Pozwalają także korzystać z różnych kanałów w procesie wyświetlania danych reklam. Warto zauważyć, że ciasteczka znikają po pewnym ograniczonym czasie. Są także usuwane podczas kasowania historii przeglądarki internetowej.

Pozyskiwanie klientów

Jeśli pragniemy przyciągnąć klientów remarketingiem, powinniśmy wyposażyć witrynę w dany skrypt, który zapisze pliki cookie u odwiedzającego użytkownika. Wtedy możemy mieć pewność, że treści reklamowe są dostosowane do zainteresowań danego użytkownika. Następnym krokiem jest także skorzystanie z odpowiednich narzędzi i zaplanowanie reklamy danych usług i produktów. Aby reklama nie była zbyt nachalna i irytująca, warto określić liczbę wyświetleń dla każdej osoby z listy remarketingowej. Sprawne działania są bowiem związane z dopasowaniem reklam do aktywności użytkownika i zdefiniowaniem okna konwersji.

Listy remarketingowe

Lista remarketingowa odnosi się do zbioru użytkowników witryny internetowej lub aplikacji, których dane zbiera się poprzez fragmenty kodu zamieszczonego w danej aplikacji. Tworzenie listy wymaga określenia reguł, które odpowiadają za dodawanie danych użytkowników. Należy ustalić także okres członkostwa określający, jak długo użytkownik będzie się znajdował na liście. Po stworzeniu listy należy odnieść ją do kierowania grup reklam w kampaniach, aby mieć możliwość wyświetlania reklam danym osobom, które na liście się znajdują.

Kampania tego typu jest coraz szerzej stosowana przez wiele firm.

Dodaj komentarz