Marketing podstawą sprzedaży

Marketing to często jeden z najważniejszych działów w większości firm. To właśnie powodzenie działu marketingu decyduje o tym, czy dana firma przebije się przez konkurencję i zaistnieje na niezwykle nasyconym rynku. Unikatowa propozycja sprzedaży to dziś jedno z głównych założeń działów marketingowych. By się wyróżnić, trzeba w końcu wyjść do klienta z propozycją inną niż wszystkie- taką, która zostanie zapamiętana i przyciągnie nowych klientów.

USP marketing

Usp marketing (usp unique selling proposition) to z angielskiego “unikalna cecha oferty”. Unikatowa propozycja sprzedaży to czynnik, który zwykle eksponowany jest w kampanii reklamowej, a jego głównym celem jest wyróżnienie danego produktu, spośród innych produktów znajdujących się w tym samym sektorze sprzedażowym. Tak naprawdę usp selling preposition jest argumentem, na którego podstawie buduje się podwaliny nowoczesnego, a zarazem i skutecznego przekazu reklamowego. Co więcej, usp marketing nie jest tylko formą reklamy, lecz również unikalnym przekazem, korzyścią, jaką klient nabywa wraz z zakupem danego produktu.

Jak wykorzystuje się usp unique selling proposition?

Unikalne propozycje sprzedażowe w internecie mogą być tworzone na kilka różnych sposobów. Można np. sprzedawać dany produkt na podstawie historii powstania firmy. To dziś niezwykle popularne podejście, ponieważ z wielu badan wynika, że klienci lubią znać historię danej marki, interesuje ich wszystko, co wiąże się z sukcesem danej firmy, ponieważ bardzo często mogą się z nią utożsamiać. To specyficzny rodzaj usp, który dziś jest najczęściej wykorzystywany, zarówno przez te mniejsze, jak i większe, światowe marki.Opis historii, za którą stoi powstanie firmy sprawia, że firma ma swój własny, unikalny USP, pokazując inną stronę powstania firmy, niż zazwyczaj ma to miejsce. Jeżeli do tego dana forma doda jakieś unikalne usługi np. 30 letnią gwarancję (co jest wręcz niespotykane), wówczas tym sposobem tworzy się drugi unikalny USP, który niewątpliwie bardzo wyróżnia się na tle konkurencji. Im wyższa gwarancja oferowana przez przedsiębiorstwo, tym zapewne lepsza jakość produktu, a to z kolei buduje zaufanie i chęć posiadania wśród potencjalnych klientów.

Usp marketing znalazł ogromne zastosowanie, a tym samym ogromną popularność w świecie sprzedaży, Bez niego trudno funkcjonować w świecie tak wielu usług i ofert. Nie bez powodu więc działy marketingowe dwoją się i troją, by ich usp był jak najbardziej skuteczny.

Dodaj komentarz