W jakim celu stosuje się przyciski CTA?

Prowadzenie działań marketingowych firmy, bez względu na to czy odbywają się one w Internecie, czy przy użyciu środków masowego przekazu ma jeden konkretny cel – sprzedaż naszego produktu lub usługi.
Ostatnimi czasy to właśnie Internet jest najistotniejszym medium, w związku z czym wiele firm bez względu na branżę przenosi swoją promocję właśnie tam. Każda promocja, powinna nakłaniać odbiorcę do zamierzonego przez nas działania, czyli tak zwanego Call To Action, którym jest właśnie zakup danego produktu czy skorzystanie z usługi.

Co to jest Call To Action i jakie ma zastosowanie?

Call To Action, czyli popularne cta jest zachętą do wykonania danej czynności przez odbiorcę reklamy lub przeglądającego stronę internetową firmy. Występuje on w postaci przycisku, tak zwanego CTA button.

Prawdopodobnie każdy z nas niejednokrotnie spotkał się z tego rodzaju przyciskiem i korzystał z niego wiele razy. CTA button możemy znaleźć w różnego rodzaju sklepach internetowych. Jest to nic innego, jak znajdujący się pod zdjęciem produktu przycisk “kup” lub “dodaj do koszyka”.

Przycisk CTA znajdujemy również w mediach społecznościowych. Są to te słynne ikony z komunikatem “wyślij wiadomość”, “zarezerwuj termin” itp. Zauważmy, że każdy tego typu przycisk zachęca nas do wykonania jakiejś czynności, stąd też jego nazwa.

W jakim celu stosuje się przycisk CTA?

Jak już wspomnieliśmy powyżej, CTA button stosowany jest właśnie do tego, aby skłonić klienta do podjęcia decyzji zakupowej w oparciu o naszą stronę internetową lub reklamę, którą wyświetlamy na łamach Internetu.

Wiele osób, korzystając z tego typu przycisku na swojej stronie internetowej stawia na kontakt bezpośredni z klientem, dlatego też umieszczają CTA button z komunikatem “zadzwoń”.

Najczęściej jednak możemy spotkać się z przyciskami nakłaniającymi do zakupu danego produktu. Tego typu rozwiązania stosują apteki internetowe, księgarnie, platformy z zakupami grupowymi czy serwisy aukcyjne, jak i wiele innych.

Pamiętać należy jednak, że warunkiem tego aby klient skorzystał z możliwości użycia przycisku CTA, jest dobrze skonstruowana, ciekawa oferta jak i również wysoka jakość świadczonych przez nas usług. Call To Action button jest ściśle powiązany z tym, jak zaprezentujemy ofertę w reklamie google czy na łamach naszej witryny internetowej. Jeżeli będzie to wykonane w profesjonalny sposób, to z całą pewnością spełni on swoją rolę.

Dodaj komentarz