Współczynnik odrzuceń – dlatego jest tak wysoki?

Nikt nie lubi być odrzucany, a w dziedzinie e-marketingu jest to w dwójnasób bolesne, bo przynosi straty. Pytanie, czy wysoki współczynnik odrzuceń google jest zawsze czymś niekorzystnym? Przyjrzyjmy się temu.

Przede wszystkim – bounce rate jest dobrym narzędziem, o ile sprawdzimy jego wartości dla każdej ze stron naszego serwisu. Ogólny wynik mówi niewiele, trzeba znaleźć przyczynę na tej z podstron, na której jest najwyższy.

Współczynnik odrzuceń – jaki i dla kogo?

Dane, ile osób opuszcza witrynę bez pożądanej interakcji – zakupu, nawiązania telefonicznego czy czatowego kontaktu, kolejnych kliknięć – jeśli są wysokie, nie zawsze jest to źle. W przypadku, gdy witryna składa się z jednej tylko strony, współczynnik odrzuceń jaki powinien być, to nawet 90 procent. Użytkownik wchodzi, czyta to, na czym nam zależy i na tym jego aktywność się kończy. W tym wypadku odrzucenia równają się zwykłym wyjściom.

Skrajnie odmiennym przypadkiem są portale informacyjne. Tutaj współczynnik odrzuceń jaki powinien być, aby można było uznać go za optymalny, to 10-30 procent. Większa skala porzuceń to znak, że warto zasięgnąć porady specjalistów, bo czytelnicy z jakiegoś powodu nie wchodzą w interakcje – nie klikają reklam, nie chcą uzyskać pełnego dostępu do tekstów itp. To może świadczyć o słabości kampanii, jeśli zachęcony nią użytkownik po wejściu na portal przekonuje się, iż zupełnie nie odpowiada on jego poglądom politycznym i zainteresowaniom.

Bounce rate sklepów internetowych

Wysoki współczynnik odrzuceń google w tym wypadku to według analityków specjalizujących się w konwersji, ok. 20-40 proc. Widełki są dość szerokie, bo wiele zależy od produktów, ich obiektywnej dostępności, kategorii cenowych itp. Jeśli skala odrzuceń jest o wiele wyższa, to dobrze jest sprawdzić, co odstrasza klientów od zakupów w naszym sklepie.

Należy przyjąć, że przynajmniej część z nich wyraża gotowość zakupową, dlatego znalazła się u nas. Aby poprawić współczynnik odrzuceń google, warto przeanalizować: za mało zdjęć? Zbyt skomplikowany proces finalizacji zakupu? Strony zbyt wolno się ładują? Skąpy wachlarz form zapłaty? Możliwości jest wiele, a pomocnym w znalezieniu winowajców będzie dobry specjalista z zakresu konwersji.

Dodaj komentarz