Kalendarze firmowe – sposób na podarunek

Marketing ma wiele oblicz. Każda szanujące się firma wie, że bez prowadzenia działań marketingowych prędzej czy później zostanie prześcignięta w swojej działalności przez konkurencję. Oczywiście marketing można prowadzić na wielu polach. Większość tego typu działań nakierowana jest do odbiorcy masowego, na którego oddziałuje się przede wszystkim za pośrednictwem reklamy. Są jednakże sprawdzone sposoby na przekonanie do oferty firm także jednostkowych osób.

Podarunek najlepszym sposobem na zaskarbienie sympatii klienta

Nie od dziś wiadomo, że ludzie lubią być obdarowywani. Wiedza o takich skłonnościach jest pierwszym krokiem do prowadzenia skutecznego marketingu bezpośredniego. Idealnym rozwiązaniem w tym zakresie jest zamówienie gadżetów reklamowych, takich jak chociażby kalendarze firmowe. Wysoka wartość użyteczna takiego podarunku z wysokim prawdopodobieństwem sprawi, iż osoba nim obdarowana będzie używała kalendarza przez cały następny rok.

Co za tym idzie kalendarze z logo firmy będą wraz z ich użytkownikami pojawiały się w różnych miejscach, stanowiąc w ten sposób żywą i długo działającą reklamę danej marki. Oczywiście nie zawsze muszą to być kalendarze z wysokiej półki cenowej. Podarunek należy bowiem dostosowywać do grupy docelowej, do której skierowane są produkty danej firmy. W przypadku marek dla młodzieży dobrym podarunkiem może zatem być kalendarz zeszytowy.

Podarunki często wywołują zazdrość

Co szczególnie ciekawe w przypadku młodszych grup docelowych posiadanie przez jedną osobę firmowego podarunku, takiego jak chociażby kalendarz zeszytowy, wywołuje u jego rówieśników chęć posiadania takiego samego przedmiotu. Chęć tym silniejsza, z im bardziej popularną marką mamy do czynienia. Za tego typu odczuciem pojawia się dążenie do zdobycia przedmiotowego podarunku, co wiąże się nierozerwalnie z jeszcze większym zainteresowaniem daną marką. Efekt reklamowy w takich sytuacjach jest więc więcej niż zadowalający.

W przypadku starszych grup docelowych kalendarze firmowe, wręczane jako podarunki, musza jednakże przyjąć nieco bardziej wyszukana formę. Nie mogę to być zatem pierwsze lepsze kalendarze z logo, mogłoby to bowiem przynieść dalekie od oczekiwanych skutki. Taki kalendarz powinien więc mieć gustowny wygląd, a przy tym eleganckie opakowanie, dzięki czemu obdarowana nim osoba mogłaby się poczuć wyjątkowo.

Dodaj komentarz