Konfekcjonowanie towaru – jakich czynności dotyczy?

Produkcja towaru to nie wszystko. Zanim zostanie wysłany do odbiorców, musi zostać odpowiednio skonfekcjonowany. Czym właściwie jest konfekcja produktów? Z całą pewnością to pojęcie nie jest obce wielu osobom. Czy jednak na pewno wiemy, co dokładnie ono oznacza? Warto to sobie wyjaśnić. Czym jest konfekcjonowanie, jak przebiega i kto je wykonuje?

Czym dokładnie jest konfekcjonowanie towaru – definicja

Nie jest łatwo dokładnie zdefiniować konfekcjonowanie produktów. Są to bardzo różne, niekoniecznie związane ze sobą czynności, które przeprowadza się już po zakończeniu procesu produkcyjnego, czyli kiedy sam towar jest już całkowicie gotowy. Konfekcjonowanie może zmienić wartość produktu, ale nie może wpłynąć w żaden sposób na jego właściwości, czy jakość. Zalicza się tu takie czynności jak pakowanie, porcjowanie i dodawanie oznaczeń.

Jak przebiega konfekcjonowanie produktów?

Produkt pakuje się w różnych celach. Pierwszym i zasadniczym jest odpowiednie zabezpieczenie go na czas transportu i sprzedaży. Z drugiej jednak strony we współczesnym świecie widać wyraźnie, że dobrze zaprojektowane opakowanie może znacznie zwiększyć wartość produktu w oczach konsumenta. Dlatego też wiele firm wydaje dziś krocie na usługi grafików i projektantów opakowań. Oprócz opakowań jednostkowych ważne są również opakowania zbiorcze, które przede wszystkim stanowią zabezpieczenie na czas transportu i zmniejszają jego koszty (dobrze zaprojektowane opakowanie tego typu zwiększa ilość towaru, który zmieści się na jednej palecie). Konfekcjonowanie towaru to również jego porcjowanie. Dotyczy to wszystkich produktów sypkich. Na tym przykładzie widać doskonale znaczenie pakowania. Towar sprzedawany na wagę ma zazwyczaj dokładnie takie same właściwości, jak zapakowany, jednak za ten drugi wielu konsumentów jest skłonnych zapłacić o wiele więcej. W zakres konfekcji produktów wchodzi również oznaczanie, czyli m.in.:
– metkowanie,
– naklejanie kodów kreskowych.
– dodawanie etykiet w języku polskim.

Czy możliwe jest zlecenie konfekcjonowania towaru?

Konfekcja produktów nie musi wcale być wykonywana przez producenta, tym bardziej że wiąże się to zazwyczaj z dodatkowymi kosztami. Wiele młodych przedsiębiorstw, które nie mają jeszcze środków na otwarcie dodatkowej linii do samego konfekcjonowania swojego produktu, decyduje się na zlecenie tego firmom zewnętrznym. Takie rozwiązanie jest bardzo praktyczne i pozwala przedsiębiorcy skupić się wyłącznie na produkcji.

Dodaj komentarz