Konfekcjonowanie towarów – co to znaczy?

Branża e-commerce z roku na rok rozwija się coraz szybciej. W związku z tym sprzedawcy poszukują sposobów na zoptymalizowanie procesu sprzedaży. Jednym z takich sposobów jest konfekcjonowanie towarów. Na czym ono dokładnie polega?

Czym jest konfekcjonowanie towarów?

Ogólnie rzecz ujmując konfekcjonowanie to ponowne przepakowywanie towarów, układanie ich w opakowaniach zbiorczych oraz tworzenie z nich zestawów. Usługa konfekcjonowania realizowana jest również w przypadku przesyłek kurierskich.

Zakres konfekcjonowania towarów

W skład konfekcjonowania towarów wchodzi wiele różnych usług. Po pierwsze, jest to Przepakowywanie produktów. Usługa ta polega na zastąpieniu opakowania fabrycznego, opakowaniem jednostkowych, w którym produkt trafia do sprzedaży. Po drugie, jest to insertowanie. Usługa ta polega na dokładaniu do opakowań dodatkowych elementów. Mogą być to kupony rabatowe, próbki czy ulotki. Po trzecie, w ramach konfekcjonowania realizowane jest również kompletowanie produktów. Usługa ta polega na przygotowywaniu zestawów z dostępnych produktów. Nie jest to jeszcze pełny zakres konfekcjonowania towarów. Wymienić można tu jeszcze choćby etykietowanie, foliowanie, paletowanie czy dodatkowe zabezpieczenie towarów przed uszkodzeniem. Jak zatem widać, konfekcjonowanie przesyłek i towarów to dość szeroka działalność.

Koszt konfekcjonowania towarów

Trzeba podkreślić, że koszty konfekcjonowania towarów mogą być różne. Na cenę takiej usługi wpływ na wiele czynników. Jednym z takich czynników może być termin. Jeśli konfekcjonowanie przesyłek ma zostać zrealizowanie w bardzo krótkim czasie, to cena takiej usługi będzie wyższa. Na koszt konfekcjonowania towarów wpływa również jego skomplikowanie. Jeśli przepakowywanie produktów wymaga wkładu dużej ilości czasu i wysiłku to oczywiście będzie miało to wpływ na cenę usługi. Na cenę konfekcjonowania wpływa również wielkość zamówienia. Im jest ono większe, tym cena za sztukę towaru będzie niższa.

Jakie towary mogą podlegać konfekcjonowaniu?

Konfekcjonowaniu podlegać mogą niemal wszystkie towary. Najczęściej przepakowywanie towarów dotyczy kosmetyków, artykułów papierniczych czy ubrać. Konfekcjonowaniu podlegają również artykuły elektroniczne czy artykuły gospodarstwa domowego. Oznacza to, że z konfekcjonowania towarów korzysta niemal każda branża.

Dodaj komentarz