Kalendarz książkowy – elegancka reklama przedsiębiorstwa

W okresie jesiennym i zimowym każdy producent kalendarzy książkowych przygotowuje ofertę przeznaczoną dla przedsiębiorstw, które właśnie w tym czasie intensyfikują swoje działania marketingowe. Kalendarze książkowe są funkcjonalne, ale jednocześnie stanowią doskonałe działanie reklamowe, które dodatkowo postrzegane jest jako eleganckie.

Kalendarz książkowy, jako istotny gadżet marketingowy w wielu organizacjach

Aby uznać ten gadżet za działanie marketingowe ważne jest, by producent kalendarzy książkowych oferował personalizację. Może być to logo znajdujące się na okładce czy inne informacje zawarte w treści. Kalendarium może uwzględniać dzień powstania przedsiębiorstwa lub mieć przydatne tabele – szczególnie jeśli pracuje się w specyficznym środowisku. Jak każdy gadżet reklamowy, tak i kalendarz książkowy aby był skuteczny musi trafić do jak najszerszego grona odbiorców. Często producent kalendarzy książkowych ma ofertę zakupu hurtowego. Już samo logo przedsiębiorstwa powoduje, że ludzie uświadamiają sobie jego obecność na rynku – a to istotne jest z punktu widzenia działalności reklamowej.

Zamówienie, które zrealizuje producent kalendarzy książkowych – co powinno zawierać?

Aby wydrukować kalendarze książkowe producent musi przygotować specjalny projekt. Aby zrobił to szybko, przedsiębiorstwo powinno mieć własne logo w odpowiednim pliku graficznym. Najczęstsze poprawki, jakie muszą wykonywać graficy producenta, to właśnie skalowanie logo lub proszenie o wyższą rozdzielczość. Warto mieć również sprecyzowane oczekiwania co do wnętrza kalendarza – jakie dodatkowe informacje, poza standardowymi, powinny się tam znaleźć, aby najlepiej oddziaływał marketingowo na potencjalnych klientów i kontrahentów.

Komu wręczyć kalendarz książkowy po jego wydrukowaniu?

Zasadniczo kalendarze książkowe powinny być przeznaczone dla kontrahentów i klientów, ale również obdarowanie nimi pracowników ma sens marketingowy i motywacyjny. Pracownicy często przekażą go rodzinie lub znajomym, którzy potencjalnie mogą dokonać zakupu w przedsiębiorstwie, a przynajmniej uświadomią sobie istnienie przedsiębiorstwa. Kontrahenci z kolei poczują się docenieni i zobowiązani wobec organizacji, z której otrzymali podarek.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy Ateko.pl.

Dodaj komentarz