Poprzez sprytną optymalizację procesów zachodzących w twojej firmie jesteś w stanie dużo lepiej kierować tą firmą i osiągać znacznie lepsze efekty (także w postaci większych pieniędzy). Te główne rezultaty przyjdą jednak później. Zanim je dostrzeżesz, optymalizacja zadziała przede wszystkim na… twoich klientów i pracowników!
Poprzez optymalizację dbasz o klienta
A to on powinien być dla ciebie zawsze najważniejszy, bo to dzięki niemu możesz zarabiać i osiągać sukcesy finansowe. To właśnie klient jest natomiast podstawowym beneficjentem optymalizacji procesów, czyli osobą, która czerpie z optymalizacji najwięcej korzyści. Dzieje się tak zawsze, niezależnie od tego, jaki charakter ma twoja firma i czym konkretnie się zajmuje.
Optymalizacja procesów pozwala ci bowiem tworzyć lepsze produkty – czy to rzeczywiste produkty (przedmioty materialne), czy to pewne usługi bądź dobra. A na tym klient bez wątpienia zyskuje. Jest w stanie sięgać po rzeczy bardziej wartościowe i często też tańsze.
Poprzez optymalizację dbasz o pracowników
A bez nich nie osiągnąłbyś zupełnie nic, dlatego musisz na tyle ułatwiać im pracę, aby ich nie stracić i nie dopuścić do ich przejścia do konkurencji. Za sprawą zoptymalizowania procesów pracownicy będą mogli szybciej wymieniać się informacjami, szybciej pozyskiwać potrzebne im dane i szybciej wywiązywać się ze swoich obowiązków. To z kolei przełoży się na wydajniejszą pracę. A każdy chce działać sprawnie.
Praca, która szybko daje pomyślne i założone rezultaty, jest też wykonywana z dużo większą przyjemnością. Wbrew pozorom ten aspekt ma ogromne znaczenie. Pracownik, który może działać bez wysiłku, chętniej zajmuje się nawet trudniejszymi zleceniami.
Poprzez optymalizację dbasz o swój sukces
Oczywiście optymalizacja procesów musi być ciągła. Nie możesz wyłącznie jeden raz poświęcić czasu na zoptymalizowanie różnych procesów i później osiąść na laurach, uznając, że zrobiłeś już wszystko dla lepszego funkcjonowania firmy. Cały czas staraj się ją usprawniać. Zawsze znajdzie się coś takiego, co można by było polepszyć i poprawić, czyli właśnie zoptymalizować.
Ustalaj dla firmy konkretne cele i dąż do ich osiągania. Jeżeli nie wiesz, w jakim kierunku zmierzasz, działasz zupełnie po omacku i niczego specjalnego nie uzyskujesz. Optymalizacja procesów też z założenia ma cię doprowadzić do określonego punktu i wywołać jakiś efekt. Droga do sukcesu polega właśnie na stopniowym odhaczaniu kolejnych celów i stawianiu sobie coraz wyżej poprzeczki.