Meta opis – czy wpływa na SEO?

SEO jest bardzo ważnym elementem działań marketingowych w Internecie, jednak ich natura bardzo zmienia się niemal z każdym rokiem. Jednym z podstawowych elementów SEO są tak zwane meta description, które wiele osób źle dziś rozumie.

Czym są meta description

Meta description, czyli meta opis, to meta tag zawierający opis danej strony. Widoczny on jest przede wszystkim w wyszukiwarce, kiedy to pod linkiem do strony wyświetla się tekst mówiący o jej zawartości.

Meta opis widoczny także jest w mediach społecznościowych, kiedy udostępnia się na nich stronę. Najczęściej składa się on z samego tekstu, chociaż nierzadko można spotkać w nim też emoji.

Znaczenie meta opisu dla SEO

Znaczenie tego elementu dla działań SEO dla wielu osób jest niejasne, a wiele z nich uważa, że w opisie tym należy po prostu zamieścić dużą liczbę słów kluczowych, a zapewni on wtedy, według nich, większą widoczność strony w wyszukiwarce.

W rzeczywistości jednak meta opisy nie są dziś w ogóle uwzględniane przez mechanizmy indeksujące wyszukiwarek, a służą one przede wszystkim ludziom, gdyż to właśnie one są pierwszym elementem strony, który jest widoczny jeszcze przed wejściem na nią. To dzięki ich zawartości internauci decydują, czy wejdą na daną stronę, czy też nie.

Są one więc nadal bardzo ważnym elementem marketingu internetowego, jednak używa się ich zupełnie inaczej niż kiedyś.

Tworzyć samemu czy zlecić specjalistom?

Wiele osób stara się samodzielnie tworzyć meta opisy, czemu sprzyja fakt istnienia wielu narzędzi, które umożliwiają łatwe ich dodanie i modyfikację do strony.

W przypadku amatorskiego bloga, czy strony tworzonej dla hobby, można pokusić się o stworzenie takich opisów samemu, jednak biznes powinien polegać na pomocy specjalistów w tym zakresie.

Opisy takie tworzone są bowiem dzisiaj dla ludzi, a niełatwo jest zachęcić do odwiedzin strony w bardzo małym limicie znaków. Opis powinien zawierać najważniejsze informacje przydatne w podjęciu decyzji o tym, czy strona jest dla internautów przydatna, a do tego musi on zawierać wezwanie do działania.

Bardzo ważne są meta opisy tworzone dla poszczególnych stron sklepów internetowych, gdyż trzeba w nich zawrzeć zwięzłe opisy produktów i wezwanie do działania, a także dodać słowa kluczowe, które co prawda w tym przypadku nie powodują awansu strony w hierarchii wyników wyszukiwania, jednak ich obecność ważna jest dla konsumentów, którzy – widząc wpisywane przez siebie słowa kluczowe – będą bardziej skorzy do wejścia na stronę.

Dodaj komentarz