Kampania na facebooku

Wiek XXI, to wiek internetu. Wszystko przenosi się do świata wirtualnego, od zakupów do domu, przez zamawianie biletów na wycieczkę do Tunezji, po załatwianie spraw urzędowych. Skuteczna reklama, powinna zatem uwzględniać obecne realia i także skupić się na promowaniu w internecie.

Media społecznościowe a skuteczny marketing

Kampanie na facebooku zyskują coraz większą popularność i pozwalają na pozyskanie nowych klientów oraz zachowanie przy sobie tych, związanych już z marką. Jeśli posiadasz własną firmę, dobrze jest uwzględnić w swej strategii marketingowej również social media, które dotrzeć mogą do szerszego grona odbiorców, zaznajomić ich z marką i pozostawić przy niej na dłużej. Dobrze poprowadzona kampania na facebooku jest bardziej opłacalna niż tradycyjne reklamy i można ją poprowadzić mniejszym kosztem.

Tam, gdzie jednoczą się ludzie

Jeśli wiesz czym interesuje się twój potencjalny klient, jakie może mieć hobby lub w jakim środowisku się obraca, łatwiej będzie ci dopasować kampanię w social mediach, dzięki dostosowaniu reklamy. Kampania facebook umożliwia segmentację klientów, a także analizowanie skutków obranej przez nas strategii. Jeśli okaże się, że zainteresowanie twoją firmą nie wzrasta, a reklamy nie przekładają się na korzyści wizerunkowe i finansowe, zawsze możesz, korzystając z narzędzi analitycznych, zmodyfikować swoje podejście i zmianę wybranych opcji. Być może inny wiek lub godzina publikacji byłaby właściwszym wyborem? Wnikliwa obserwacja danych z postępów kampanii na facebooku jest cenną wskazówką i pomocą w przeprowadzeniu najlepiej zorganizowanej promocji.

Napływ nowych klientów

Dzięki sponsorowanym reklamom na facebooku można poszerzyć liczbę odbiorców, do których ona trafi. Powodem może być odpowiedni wybór docelowych klientów, którzy przyciągnięci atrakcyjną reklamą, chętniej zapoznają się z twoja ofertą i mogą dłużej pozostać na twoim fanpejdżu czy witrynie internetowej. Ponadto, sami mając krąg znajomych, zwiększają potencjał dotarcia do kolejnych osób – albo sami polecą twoją stronę na facebooku i wówczas zobaczą ją kolejni ludzie; albo też wyświetlą się one większej grupie widzów, z powodu dużej ilości interakcji. Trzeba pamiętać, by kampanie na facebooku prowadzić po uprzednim przemyśleniu jej, a jednocześnie mieć na uwadze, jak ważna jest warstwa wizualna i tekstowa, mogąca przyciągać konkretne osoby.

Dodaj komentarz