Sprzedaż XXI wieku

Sprzedaż w XXI wieku odbywa się głównie przez internet. Oczywiście nie wszędzie i nie zawsze, ale taka jest tendencja. Przepaść dzieli dzisiejszą sprzedaż a sprzedaż, która odbywała się kilkanaście, kilkadziesiąt i kilkaset lat temu. Jeżeli ktoś chce sprzedać swój produkt lub usługę, musi być dostępny w Internecie. Wyjątki tylko potwierdzają regułę.

Sprzedaż XXI wieku

Co jest najważniejsze w ofercie sklepu? Najważniejsze jest personalizacja. Chodzi o to, aby klient dostał taką, ofertę jakiej oczekuje. Jeden z najsłynniejszych polskich trenerów biznesu, który sam zarobił już miliony złotych, mówi, że on zabrania swoim pracownikom i menedżerom pisać oferty. Najlepsza oferta to taka oferta, którą klient sam sobie napisze, ponieważ później jej nie odrzuci, bo to jest jego oferta. A zatem wszystko sprowadza się do tego, aby poznać oczekiwania klienta i podać mu na tacy produkt bądź usługę jakiego ten potrzebuje. To jest sprzedaż XXI wieku. Sprzedaż XXI wieku to też spokój sprzedawcy, chodzi o to, by dać klientowi przestrzeń i wolność. Nachalność nie jest dziś dobrze widziana w sprzedaży. Poza tym przepisy polskiego prawa pozwalają zwrócić towar kupiony w internecie, w określonym odstępie czasu. A zatem nie opłaca się nachalna sprzedaż, ponieważ klient będzie mógł ten towar zwrócić jeżeli nie będzie przekonany do zakupu, a sprzedawca poniesie tylko koszty obsługi całego zamówienia oraz wysyłki i w efekcie zamiast zyskać, straci.

Możliwości sprzedaży

Google Merchant Center pozwala na wyświetlanie produktów i ich cen. To świetne narzędzie, które wspomaga sprzedaż w Internecie. Dzięki niemu użytkownicy Google mogą pokazywać zainteresowanym swoją ofertę. To skraca cały proces zapoznawania się z marką i też cały proces zakupu. Widząc zdjęcie i cenę można szybko zdecydować się na zakup. Wykorzystanie google merchant Center to doskonała okazja na to, aby klient zapoznał się z ofertą i odpowiedział na nią. Oferując swój towar w Sieci trzeba posiadać inne cechy niż sprzedawca, który sprzedaje twarzą w twarz. W Internecie bardziej przemawia się słowem pisanym, o ile oczywiście sprzedawca nie zdecyduje się skorzystać z filmów. Możliwości na sprzedaż jest całe mnóstwo, trzeba jedynie dobrze je poznać i z nich korzystać.

Dodaj komentarz