Kampania na Facebooku

Podczas konfigurowania płatnej reklamy na Facebooku jest wiele aspektów, na które musisz zwrócić uwagę.
Czy kierujesz reklamy do właściwych osób? Czy rozmiar obrazu jest odpowiedni? Czy masz odpowiedni typ reklamy? Czy prowadzisz w odpowiedni sposób kampanie na Facebooku? Jeśli mamy być szczerzy, może to trochę zagmatwać.

Ponad 2,6 miliarda ludzi korzysta z Facebooka każdego miesiąca i prawie 1,7 miliarda użytkowników każdego dnia, dzięki czemu Facebook oferuje wyjątkową okazję dla marketerów, aby zwiększyć ich organiczne wysiłki. Kłopot w tym, że biorąc pod uwagę inwestycję czasu i pieniędzy, nie ma zbyt wiele miejsca na nadzór.

Kampania Facebook oferuje wiele płatnych opcji reklam i miejsc docelowych, ale wszystkie reklamy można podzielić na elementy:

Kampanie.

Kampania reklamowa na fb obejmuje wszystkie Twoje aktywa.

Zestawy reklam.

Jeśli kierujesz reklamy do oddzielnych odbiorców z różnymi cechy, potrzebujesz osobnego zestawu reklam dla każdego.

Reklamy.

Twoje rzeczywiste reklamy pojawiają się w zestawach reklam. Każdy zestaw reklam może zawierać różne reklamy różniące się kolorem, tekstem, obrazem itp. Pozbywając się tej terminologii, przejdźmy do tworzenia reklamy.

1. Utwórz konto w Menedżerze reklam na Facebooku.

Menedżer reklam Facebooka to zaawansowany pulpit nawigacyjny, który zapewnia użytkownikom przegląd wszystkich ich kampanii.

Na początku pulpit nawigacyjny przedstawia szacunkową kwotę, jaką wydajesz każdego dnia. Pulpit nawigacyjny jest uporządkowany według kolumn, co ułatwia filtrowanie reklam i tworzenie niestandardowych widoków wyników. Kluczowe dane, takie jak zasięg, częstotliwość i koszt, są łatwo dostępne, co sprawia, że ​​raportowanie wydajności jest proste.

Aby korzystać z Menedżera reklam na Facebooku, potrzebujesz strony firmowej na Facebooku (dowiedz się, jak ją skonfigurować tutaj). Dzieje się tak, ponieważ nie możesz wyświetlać reklam w profilach osobistych.

2. Rozpocznij tworzenie reklamy za pośrednictwem Menedżera reklam na Facebooku.

Po zalogowaniu się do Menedżera reklam zobaczysz pulpit nawigacyjny wydajności, na którym zostaną wyświetlone wszystkie Twoje kampanie na Facebooku, zestawy reklam i reklamy, w tym wyniki, które przyniosły na Twojej stronie na Facebooku. O ile nie utworzyłeś już reklamy dla swojej strony na Facebooku, ten panel będzie pusty.

Aby utworzyć nową kampanię, zestaw reklam lub reklamę za pomocą Facebook Ad Manager, przejdź klawiszem Tab do typu reklamy, którą chcesz utworzyć, i kliknij zielony przycisk „Utwórz” znajdujący się po lewej stronie tych typów reklam, jak pokazano poniżej. Na tym zrzucie ekranu widać, że jesteśmy obecnie przygotowani do utworzenia nowej kampanii.

3. Wybierz cel.

Menedżer reklam na Facebooku, podobnie jak wiele sieci reklamowych w mediach społecznościowych, został zaprojektowany z myślą o Twojej kampanii. Zanim zacznie się Twoja kampania reklamowa na fb, Menedżer reklam poprosi Cię o wybranie celu kampanii:

Do wyboru jest 11 różnych celów. Lista obejmuje wszystko, od ogólnej świadomości marki, przez instalacje aplikacji, po zwiększanie ruchu w Twoim sklepie internetowym.Wybierając jeden z tych celów, pozwalasz, by kampania facebook miała lepsze wyobrażenie o tym, co chcesz zrobić, aby można było przedstawić Ci najlepiej dopasowane opcje reklam.

4. Wybierz odbiorców.

Następnym krokiem jest skonfigurowanie docelowych odbiorców – możesz to zrobić dla każdego zestawu reklam należącego do tej samej kampanii. Jeśli dopiero zaczynasz od płatnej reklamy na Facebooku, prawdopodobnie będziesz musiał eksperymentować z kilkoma różnymi opcjami kierowania, aż dotrzesz do odpowiedniej grupy odbiorców.

5. Określ swój budżet.

Facebook pozwala ustawić budżet dzienny lub budżet dożywotni. Oto, czym różnią się od siebie:

Dzienny budżet. Jeśli chcesz, aby Twoja reklama wyświetlała się nieprzerwanie przez cały dzień, jest to opcja, z której warto skorzystać. Korzystanie z budżetu dziennego oznacza, że ​​Facebook będzie dostosowywał Twoje dzienne wydatki.Budżet na całe życie. Jeśli chcesz wyświetlać reklamę przez określony czas, wybierz budżet całkowity. Oznacza to, że Facebook będzie dostosowywać Twoje wydatki do okresu czasu, który ustawiłeś dla wyświetlania reklamy.

Dodaj komentarz