Czym są standy reklamowe? Dowiedz się więcej

Odniesienie sukcesu w biznesie wymaga nieustannego poszukiwania sposobów przyciągnięcia uwagi klienta. Nowoczesny marketing nie powinien skupiać się wyłącznie na Internecie. Istotne są również tradycyjne nośniki reklamowe. Jednym z takich przykładów są standy reklamowe. Jak mogą pomóc w promocji biznesu? O tym w poniższym poradniku.

Czym są standy reklamowe?

Jak wyglądają standy reklamowe? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Jest to narzędzie promocji, które nie ma jednolitego wyglądu i kształtu. Można jednak napisać, że standy reklamowe to stojaki, których głównym zadaniem jest zainteresowanie klienta ofertą firmy. Stojaki takie mogą mieć natomiast dowolny kształt.

Najczęściej występujący element wizualny na standzie reklamowym to logo reklamującej się firmy. Logo musi być dobrze wyeksponowane po to, żeby stand reklamowy przyczyniał się do budowy marki. Stojak reklamowy może zawierać również dodatkowe kieszonki na ulotki.

Z czego wykonane są standy reklamowe?

Najpopularniejszym materiałem wykorzystywanym przy produkcji standów reklamowych jest karton. Zaletą kartonu jest możliwość łatwego dopasowania kształtu stojaka do potrzeb. Dostępne są też stojaki z drewna, metalu lub plastiku. Jedną z zalet standu reklamowego jest niski koszt wykonania.

Kartonowy stand reklamowy może mieć kształt prostokąta. Częstym zabiegiem jest produkcja standów prezentujących wizerunek celebryty reklamującego daną markę. Wówczas stojak może być wycięty w kształcie sylwetki człowieka. Stojaki wykonane z innych materiałów mogą przypominać regał i posiadać półki ułatwiające eksponowanie produktów i materiałów promocyjnych.

Gdzie można umieścić stand reklamowy?

Stojaki reklamowe doskonale spełnią swoją promocyjną funkcję we wszystkich miejscach, w których możliwy jest kontakt z potencjalnym klientem. Standy reklamowe jednostronne sprawdzą się w miejscach o niewielkiej powierzchni. Takie stojaki możemy spotkać na przykład na korytarzach budynków biurowych lub w niewielkich sklepach. Standy trójwymiarowe idealne są do wykorzystania na powierzchniach targowych.

Stand reklamowy może być ustawiony jako samodzielny element wystroju wnętrza. Takie rozwiązanie stosowane jest w pomieszczeniach, które nie są powiązane z reklamującą się firmą. Stojak może być również uzupełnieniem wystroju stoiska targowego promowanej firmy. W każdym przypadku będzie pełnił jednak identyczną funkcję. Powinien przyciągać uwagę i zachęcać do podjęcia określonych działań.

Dodaj komentarz