Copywriting w internecie – jak zacząć?

Wielu osobom wydaje się, że copywriting w internecie jest pracą marzeń. Ot, siedzi się całymi dniami przed ekranem i pisze ciekawe teksty. Tymczasem okazuje się, że praca copywritera wcale nie jest tak łatwa i przyjemna, jakby się mogło wydawać. Copywriting internetowy to bardzo odpowiedzialne zadanie, które trzeba wykonać jak najlepiej. Przed piszącym maluje się czasem wizja długiego poszukiwania inspiracji, całych godzin spędzonych przed ekranem.

Copywriting internetowy – rozwój w zastraszającym tempie

Pomimo tego, że praca copywritera niejednokrotnie przekracza osiem godzin dziennie, które przeciętny człowiek na etacie spędza w pracy, wizja zarabiania w ten sposób przyciąga coraz większą liczbę osób. Nie bez znaczenia jest oczywiście popularność sieci www, która wzrasta z roku na rok.

Copywriting jest zawodem wymagającym tak samo, jak każdy inny. W błędzie jest ten, który sądzi, że pisaniem może zająć się każdy. Można ująć to inaczej: rzeczywiście, pisać może każdy, ale nie każdy powinien. Lekkość pióra, łatwość dobierania słów, szerokie horyzonty – to wszystko jest potrzebne, by móc łatwo operować słowem i spełniać oczekiwania klientów.

Jak zacząć pisać?

Osoby, które pociąga copywriting w internecie, muszą zdawać sobie sprawę z tego, że bez solidnego portfolio niewiele mogą zdziałać. Dlatego na samym początku przygody z pisaniem trzeba poszukiwać klientów, którzy umożliwią zdobycie doświadczenia. Czasem są to słabo płatne fuchy, czasem praca wykonana za półdarmo – każda jednak robota tego typu zapełnia tak potrzebne portfolio.

Każdy uznany copywriter powie to samo: początki nigdy nie są łatwe. Osoby bez pasji do pisania mogą poddać się po pierwszych niepowodzeniach.

Wcale nie taki łatwy kawałek chleba

Copywriting w internecie obejmuje wiele rodzajów tekstów, których funkcją jest najczęściej reklama. Są to wszelkiego rodzaju teksty reklamowe, zaplecza, opisy produktów, artykuły eksperckie czy teksty na ulotki. Często bywa tak, że dotyczą one tematyki zupełnie obcej copywriterowi. Wtedy jest on zmuszony poszukać w sieci rzetelnych źródeł informacji, na których może bazować podczas dalszej pracy.

Jak widać, copywriting internetowy nie ogranicza się jedynie do żmudnego klepania palcami w klawiaturę. To ciągłe poszukiwanie wiedzy, walka o klientów, dążenie do doskonalenia swojego warsztatu.

Dodaj komentarz