Zmiana pracy nie jest trudna

Czasy, w których pracowało się w jednej firmie przez całe życie, dawno już minęły. Obecnie przeciętny pracownik zmienia miejsce zatrudnienia raz na dwa lata. Są też osoby, które potrafią spędzić w jednej firmie jedynie kilka miesięcy. Szczególnie dotyczy to pracowników branży informatycznej.

Szukanie pracy jest więc zajęciem niemal permanentnym.

Jak napisać CV i szukać pracy?

Optymalnym sposobem na znalezienie pracy jest sieć znajomych. Wiele firm chcąc zdobyć najlepszych pracowników, wprowadza programy poleceń, dzięki którym polecając kogoś do pracy, można otrzymać dodatek finansowy.

Wiele osób szuka także pracy poprzez różnorodne portale internetowe oferujące takie ogłoszenia. Jest to najbardziej popularny sposób i dość skuteczny.Niezależnie od wybranego sposobu poszukiwań najpierw należy przygotować dobre CV, które jest podstawą w ubieganiu się o każdą ofertę.

Podstawowe wskazówki jak napisać CV

Zaczynając pisać swój życiorys, warto poświęcić chwilę na zebranie wszelkich potrzebnych danych. Dotyczy to przede wszystkim doświadczenia zawodowego oraz wykształcenia.

W doświadczeniu warto uwzględniać nie tylko zajęcia na etacie, ale również dodatkowe projekty czy prace zlecone. Warto też wpisać wszelkie aktywności w fundacjach, stowarzyszeniach czy kołach naukowych.To ważny element CV pokazujący proaktywność i zaangażowanie. Szczególnie ważny i pomocny osobom, które nie mają jeszcze dużego doświadczenia zawodowego.

Uwzględniając wykształcenie, warto też wpisać szkolenia, kursy czy posiadane certyfikaty. Tutaj należy pamiętać, aby dostosować tematykę do stanowiska, na które kandydat aplikuje. Na przykład kurs makijażu nie wniesie nic w pracę sekretarki.

Usługi doradztwa kariery

Na różnych stronach internetowych można znaleźć wiele porad, jak napisać cv. Takie wskazówki są bardzo przydatne i cenne. Szczególnie w zakresie błędów, jakich należy unikać oraz informacji, które w CV powinny się znaleźć.

Nie każdy jednak mimo tych wskazówek może sobie poradzić z dopracowaniem dokumentu. Często też decydujący jest brak czasu. W takiej sytuacji warto skorzystać z pomocy profesjonalisty.

Doradcy zawodowi oferują swoje usługi w internecie, ale są też dostępni w urzędach pracy czy studenckich biurach karier. Doradca chętnie podpowie jak napisać CV, na co zwrócić uwagę aplikując na daną ofertę oraz jak poradzić sobie podczas rozmowy rekrutacyjnej.Dzięki takiej pomocy szczególnie niedoświadczeni kandydaci mogą poczuć się swobodniej i z większą pewnością poszukiwać idealnej pracy.

Dodaj komentarz